Mještani Gata u Omišu unajmljuju sobe kako zbog posla ne bi putovali sat i pol

Ako se u idućih desetak dana razriješi imovinskopravni problem koji nam sprječava “razvijanje“ gradilišta u punoj duljini, vjerujem da bi rekonstruirana državna cesta od Omiša do raskrižja za Gata preko predjela Brnistra mogla biti puštena u promet do 1. srpnja.

Sve radimo da se taj rok ispoštuje, štoviše, Hrvatske ceste osigurale su novac za isplatu vlasnika zemljišta, ali ne možemo utjecati na njihove prijepore zbog kojih građevinski strojevi ne mogu ući na te parcele – kazao nam je to dipl. ing. Tonči Ljubetić iz splitske ispostave Hrvatskih cesta, odgovarajući na naše pitanje koliko je realno očekivati da će do turističke sezone biti otvorena ključna prometna poveznica Omiša sa zaleđem i jedina alternativa zakrčenoj Jadranskoj magistrali u ljetnim mjesecima. Iako smo na omiškom dijelu gradilišta zatekli bagere i kamione tvrtki izvođača “Osijek Koteksa“, splitske “Asfaltne ceste“ te njihovih partnera, informacije o roku završetka radova nisu zadovoljile mještane Gata, Čišala, Ostrvice, Zvečanja i Naklica.

Žitelji podmosorskih mjesta, naime, već gotovo četiri mjeseca voze se (pre)dugim obilaznim smjerovima prema Omišu, kojem teritorijalno pripadaju. Većina ih koristi pravac preko Žrnovnice, Podstrane i Dugog Rata (34 kilometra), dio ih vozi istočnim smjerom preko Podgrađa, Pavića mosta i Kučića (35 kilometara), koji je većim dijelom trasiran još u doba Austro-Ugarske, pa je stoga prepun serpentina i suženih kolnika, ali nisu rijetki ni vozači koji do svojih kuća putuju magistralom, pa preko Dubaca i Slimena.

Sve im to, kako nam kažu, otežava i poskupljuje svakodnevni život, a u svemu tome, čini se, najgore su prošli žitelji Gata koji se sada do Omiša, umjesto desetak minuta za sedam kilometara preko Brnistre, voze i po 45 minuta okolnim cestama.

– Koliko god su ljudi svjesni toliko potrebne obnove ceste prema Omišu, sada su već na rubu strpljenja. Zbog čega Hrvatske ceste nisu imovinski raščistile cijelu trasu pa tek onda krenule u izgradnju? Ovako su nam odlasci na posao, kod liječnika ili obično plaćanje računa u gradu postali organizacijski “projekti“, jer u sve treba uračunati i vrijeme provedeno u autu ili autobusu. Između 200 i 250 naših sumještana radi u Omišu, neki i dvokratno. Gubimo po sat i pol samo na cesti, da ne govorim kako obitelji proječno troše i po tisuću kuna više za gorivo – ističe Marijo Kuvačić, predsjednik Mjesnog odbora Gata, te dodaje: – Sada je na vidjelo izašao i manjak autobusnih veza s Omišem, pa i sa Splitom. Roditelji voze djecu i po desetak kilometara do Naklica, gdje staje autobus za Split, jer samo tri linije dnevno produžuju do Gata i Zvečanja.

Zbog svega toga dio ljudi je, uključujući i moju suprugu koja radi u gradu, bio prisiljen iznajmiti sobe u Omišu kako ne bi gubili dragocjeno vrijeme u prijevozu. Prema njegovim riječima, dodatni nemir među mještane Srednjih Poljica unose i različite (polu)informacije o roku do kojeg bi spomenuta cestovna žila kucavica trebala biti dovršena.

– Od kolege iz susjednog mjesta čuo sam da je gradonačelnik Ivan Škaričić kazao kako bi radovi trebali biti završeni do 16. svibnja, Dana grada Omiša. S druge strane stižu informacije kako će na rubu gradilišta biti osposobljen nekakav makadam kojim bismo ipak mogli do Omiša, pa se bojimo da to ne ostane trajno rješenje – zaključuje Kuvačić. Uz to, mještani s kojima smo razgovarali tvrde kako je imovinskopravni problem na dijelu trase ceste koji spominju odgovorni iz Hrvatskih cesta pred rješenjem te da ta situacija ne bi trebala toliko utjecati na rekonstrukciju važne prometnice, iako dijelom zemljišta prolazi glavni vodovod za Brač, Hvar i Šoltu, koji će građevinari morati premjestiti.