Otvoreno pismo predsjedniku Uprave ”Hrvatskih cesta” gospodinu Jakovu Krešiću

brnistra d1, omiš gata cesta

Poštovani predsjedniče Uprave gospodine Krešiću!
Zbog zgroženosti nekoliko tisuća ljudi iz omiškog zaleđa Vašom nepodnošljivom lakoćom držanja državne ceste D70 Omiš – Gata zatvorenom (zbog čega moraju svakodnevno putovati 60-tak km duže preko Strožanca) obratili smo Vam se otvorenim pismom (05. 04. o.g.).

Osim iskazane besćutnosti prema našim ljudima iskazujete i vrhunsku društvenu neodgovornost, jer je ova cesta u slučaju prometne nesreće između Strožanca i Omiša za vrijeme turističke sezone spasonosno rješenje kao zaobilaznica.
I u odgovoru na naše pismo bili ste ”brzi”, jer vam je za to trebalo čak 16 dana, u kojem ste napisali ”sa zadovoljstvom možemo najaviti završetak svih radova do 01. 07. 2011. kada će se građani moći nesmetano provesti predmetnom cestom”.
Sa žaljem konstatiramo da ste građane i javnost lagali gospodine Krešiću, jer je zadnji rok završetka ceste prošao, a o njenom dovršenju ljudi mogu samo nagađati. Da li ste to učinili svjesno ili ste nasjeli obmanama svojih suradnika? Bilo da je istina u jednom ili drugom odgovornost leži na predsjedniku Uprave HC-a, dakle na Vama gospodine Krešiću.
Radi usporedbe skandalozne sporosti, dakle besramne radne Neefikasnosti sustava kojim upravljate navodimo vam dva primjera da se njima usporedite:
1.    Upravljanjem gradnjom ove ceste (prije dvjesto godina) upravljao je francuski general Marmont (koji je tada sagradio dvije tisuće km novih cesta po Dalamciji), brzinom od 1 kilometra dnevno. Sustav kojim vi upravljate gradi brzinom manje od 1 metra dnevno, dakle više od tisuću puta sporije. Ako se tome doda ondašnja sredstva za  gradnju (kramp, poluga, trapanj, maca, dinamit i štapin) s današnjim sredstvima (bageri, rovokopači, kamioni, valjci, …) onda se vaša sporost mora uvećati za još nekoliko desetaka puta.
2.    Kinezi su nedavno dovršili most (a ne rekonstrukciju ceste) brzinom od 42 kilometra za 4 godine, dakle više od 10 kilometara godišnje (30-tak metara dnevno).
Kada ove podatke usporedimo s vašom firmom nameće se zaključak sukladan zdravoj pameti (za one kojima nije zakržljala) da je radna efikasnost firme kojom upravljate skandalozno niska, vjerojatno nezabilježena u gradnji cesta u čitavom svijetu.
Slijedom ovoga, zaslužili ste da se vaša firma i vi kao njen upravitelj nominirate za naj neefikasniju firmu i menadžera desetljeća. Usput, vrijedi razmisliti da se uvede nova jedinica radne Neučinkovitosti, pod nazivom ”HaCijada”.
Molimo vas predsjedniče Uprave Hrvatskih cesta g. Krešiću da nam na temelju Zakona o dostupnosti informacijama odgovorite kada će ovoj dionici ceste biti izdana uporabna dozvola i na temelju toga  puštena u javni promet?
S poštovanjem,
glavni tajnik udruge ”TUGARE  MOGU  BOLJE”: Stipe Radilović, univerzitetski dipl. organizator

Otvoreno pismo dostavljamo na znanje:
•    Ministru mora, prometa, turizma i razvitka g. Božidaru Kalmeti ministar@mmpi.hr
•    Gradonačelniku Grada Omiša g. Ivanu Škaričić gradonacelnik@omis.hr
•    Medijima: split_htv@hrt.hr ; redakcija@tvjadran.hr ; tv@dalmacija.hr , nova@novatv.hr ;   glavniurednik@slobodnedalmacije.hrjutarnji_list@eph.hrgl.urednik@vecernji.netoline@24sata.hrradio_split@hrt.hr , gong@gong.hrradiodindon@gmail.com ; drustveno@omis.hr .