Nova, već 15., samostalna izložba “Regata 2” dugoratskog slikara i kipara Joška Čizmića otvoriti će se u utorak, 22. svibnja u 20 sati u Galeriji “AZ” u organizaciji Centra za Kulturu Omiš, u prostorima nekadašnjeg Glagoljaškog sjemeništa na Priku. O Čizmićevoj umjetnosti nakon glazbenog intermezza govoriti će galerist Igor Brešan, Zorica Bulić i Petar Buljević, a izložba će biti otvorena do 6. lipnja. U nastavku članka pročitajte što su na “kartolini” ove i lanjske Čizmićeve izložbe “Regata” napisali Igor Brešan i popularni omiški profešur i likovnjak Zdravko Cota.
Osobito mi je zadovoljstvo pisati o slikarstvu dugoratskog slikara i kipara Joška Čizmića, prateći ga od predratnih vremena kroz nenametljive, suzdržane i nepretenciozne vitraje malog formata sakralnih sadržaja, do današnjih recentnih radova od kojih nekolicinu slobodno možemo svrstati u sferu apstraktnog slikarstva.
Permanentno učenje “u hodu” na Likovnim kolonijama i percipiranje slikarskih i kiparskih djela raznih autora, prihvaćanje savjeta, ali i vlastita upornost s inteligentnom konkluzijom, rezultirat će posve zrelim i čvrsto definiranim predlošcima prezentiranim na današnjoj izložbi.
Da se razumijemo, Čizmićev životni put umjetnika nije “popločan” utabanim stazama akademskih slikara i kipara, on ne preferira permanentno svladavanje anatomije i tehnologije slikarskih, grafičkih i kiparskih tehnika, Čizmić plovi poznatim vodama u kojima se osijeća ugodno i sigurno.
Takav pristup i rezultirat će, kako već napisah u predgovoru njegove izložbe na Slimenu, “zavičajnim idiomom: brodova, jedrilica, mora..” i najnovijeg – regata..
Upravo tim motivom Regata, nazvana je tematski ova postava. Vrlo zahvalan i inspirativan sadržaj koji je Jošku Čizmiću omogućio izraziti raskošan koloristički talent. Bez laskanja i floskula, njegovo slikarstvo tu je dostiglo vrlo visoke domete vrijedne poštovanja… čak i u monokromnim prizorima znalački uravnotežuje nijanse svijetlo-plave do modre, uz točkice bijele s diskretnim figurama mornara, a sve u dijagonalno dinamičkoj konipoziciji… U uzbibanim valovitim linijama mora, na kojima se propinju gajete s latinskim jidrom, Čizmić postavlja odraze suprotne zakonitostima refleksije, jer on nije tek banalni preslikavač logičnih situacija. Ti odrazi nisu čak ni onakvi kako ih tretira većina slikara, oni su niz ritmičkih nepravilnih kvadratića u savršeno postavljenoj kolorističkoj harmoniji.
Izvor: Dugirat.com